TOP150: najlepsze piosenki 2015 roku (100-51)

100. BRADY WATT FEAT. MELANIE FIONA NATURAL Trzy lata minęły, a o nowym albumie Melanie Fiony mało słychać. Na szczęście są gościnne występy. Chociażby takie “Natural” – z jednej strony oldskulowe, z drugiej jazzujące, a w międzyczasie z niezłym hip hopowym feelingiem. Ulubiony cytat: Like the sun that leads the day, your lovin’ lights my way.

99. TWEET WON’T HURT ME Amerykańska wokalistka, znana z numeru “Oops (Oh My)”, długo nie może wydać kolejnej płyty. Uszczęśliwi nas (co sama zapowiedziała) w przyszłym roku. Jest na co czekać. Nowy materiał zapowiada ta piosenka – łączące neosoul z akustycznymi zagrywkami “Won’t Hurt Me”. Ulubiony cytat: The truth is I don’t care, I need to make it clear.

 98. SIA CALIFORNIA DREAMIN’ Na potrzeby filmu „San Andreas” Sia nagrała cover utworu „California Dreamin’ popularnego w latach 60. zespołu The Mamas & the Papas. Jej wersja charakteryzuje się ogromnym przepychem i patosem. Wykonana jest z rozmachem. Uderza w słuchacza całą paletą emocji. Ulubiony cytat: I’d be safe and warm if I was in L.A., california dreamin’ on such a winter’s day.

 97. MARINA & THE DIAMONDS SOLITAIRE Kompozycja zwraca na siebie uwagę nieco elektroniczną melodią oraz zróżnicowanym śpiewem wokalistki (na szczególną uwagę zasługują partie wyśpiewane wyższym głosem), stając się jedną z niewielu wartościowych piosenek na “FROOT”. Ulubiony cytat: I don’t wanna be compared with that cheap shimmer and glitter.

 96. ROISIN MURPHY EXILE Irlandzka wokalistka powróciła po kilku latach przerwy z bardzo udanym albumem “Hairless Toys”. W grupie piosenek o tanecznym połysku wyróżnia się jedna – stylizowana na bluesową modłę kompozycja “Exile”. Najkrótsza na albumie, ale najbardziej przyciągająca moją uwagę.  Ulubiony cytat: A ship wreck, abandoned, I’m lonely on the island.

 95. RIHANNA BITCH BETTER HAVE MY MONEY Do piosenki przekonał mnie pełen przemocy klip. “Bitch Better Have My Money” to 100% Rihanny w Rihannie. Agresywna, bojowa postawa wokalistki, lekka zmiana tempa, sporo syntezatorów – to wszystko sprawia, że niełatwo zapomnieć to nagranie. Strach od Rihanny cokolwiek pożyczyć. Ulubiony cytat: Don’t act like you forgot, I call the shots, shots, shots.

 94. CHELSEA WOLFE THE ABYSS Zamykająca album “Abyss” piosenka tytułowa świetnie spełniła się w roli nagrania, które nie daje nam zapomnieć o przesłuchanym przed chwilą wydawnictwie. “The Abyss” to tajemniczy, nawiedzony, mogący powodować nocne koszmary numer. Moja bajka. Ulubiony cytat: Watch your thoughts in the dark they’ll drag you down to the deep blue sea.

 93. ERYKAH BADU PHONE DOWN Odłóż ten telefon i “zaloguj się” do prawdziwego życia. Taka prośba płynie z nowoczesnej, opartej na mrocznych, nocnych syntezatorach kompozycji “Phone Down”. Ta melancholijna piosenka jest najlepszym nowym nagraniem Badu. Ulubiony cytat: I can make you put your phone down as we cruise through the city.

 92. KWAMIE LIV FEAT. ANGEL HAZE PLEASURE THIS PAIN Niby piosenka jakich wiele – nowoczesne r&b wzbogacone hip hopową partią. A mimo to coś każe mi włączać ten kawałek od początku. I jeszcze raz. I kolejny. Dziewczyny stworzyły magnetyczny duet.  Ulubiony cytat: My memories ain’t the best, you know I don’t like feelin’ the rest of them.

 91. LION BABE WONDER WOMAN Jillian Hervey, głos duetu LION BABE, mogłaby być córką Eryki Badu. Obie panie mają podobną manierę, lecz tworzą inną muzykę. Ta nagrywana przez LION BABE to nieznające schematów elektroniczne, taneczne bity, chętnie romansujące z neosoulem. Ulubiony cytat: I’m feeling funny, feeling high, they looking at me, I don’t mind.

 90. FATHER JOHN MISTY BORED IN THE USA Płyta J. Tillmana “I Love You, Honeybear” należy do albumów, z których ciężko wykroić do takiego rankingu choć dwa utwory. Wszystkie są dobre. Postawiłam jednak na sarkastyczną, zaaranżowaną głownie na fortepian balladę “Bored in the USA”. Ulubiony cytat: How many people rise and say my brain’s so awfully glad to be here for yet another mindless day.

 89. IMAGINE DRAGONS SHOTS Zahaczające o indie pop „Shots” na początku bardzo mi się nie podobało. Wystarczyło jednak spędzić z tym numerem kilka chwil, by mój stosunek do niego uległ zmianie. Dziś sądzę, że to niezwykle przebojowa, brzmiąca, bądź co bądź, optymistycznie kompozycja. Ulubiony cytat: I’m wishing I had what I’d taken for granted.

 88. JAMES VINCENT MCMORROW HOW TO WASTE A MOMENT Czy przesłuchanie nowej piosenki McMorrowa jest stratą czasu? Chociaż dotąd niechętnie zagłębiałam się w jego twórczość, kawałek o hipnotycznym, zmaglonym rytmie mnie oczarował. Może to sprawka mojej fascynacji Bon Iver, którego nie tak surowym bratem wydaje się być James? Ulubiony cytat: I always thought that I would be alone, a million hearts, still wrapped ’round my throat.

 87. COURTNEY LOVE WALK OUT ON ME Zaskoczyła mnie obecność Courtney Love w serialu “Empire”. Jednak po obejrzeniu odcinka z rockową gwiazdą ucieszyłam się, że się w nim pojawiła. Tym bardziej, że nagrała wspaniałą piosenkę. Jej gorzka, wyważona kompozycja „Walk Out On Me” jest jednym z najlepszych utworów w serialu. Ulubiony cytat: Just say so long and then walk away.

 86. SEXWITCH WAR IN PEACE Pulsująca złowrogą egzotyką epka “SEXWITCH” nieco rozjaśnia mrok wieńczącym ją utworem o przedziwnym tytule “War in Peace”. To przystępna, gitarowa piosenka, którą nagrać mogłaby i St. Vincent. Udany cover numeru Skipa Spence’a. Ulubiony cytat: It’s a joy to see you in your red risen dead, risen dead will cross another generation, and the cosmic federation.

 85. ADELE ALL I ASK Niby piosenka w stylu tych, które znamy z “21”, ale jakaś taka… lepsza. Prostsza, lecz bardziej zajmująca. “All I Ask” (napisane, tak na marginesie, przy pomocy Bruno Marsa) jest najdelikatniejszą i najbardziej emocjonalną kompozycją zawartą na nowym krążku Adele. Ulubiony cytat: Hold me like I’m more than just a friend, give me a memory I can use.

 84. FATHER JOHN MISTY HOLY SHIT Miłość jest instytucją opierającą się na ludzkiej słabości śpiewa Father John Misty w piosence, którą napisał w dniu… swojego ślubu. Dziwny moment na takie rozważania. Zagubienie i refleksyjny nastrój pomogły stworzyć artyście trudny do wyrzucenia z pamięci kawałek. Ulubiony cytat: No one ever knows the real you, and life is brief.

 83. CHRISTINA AGUILERA SHOTGUN Pojawienie się Aguilery w serialu “Nashville” zaowocowało dwoma utworami – żywiołowym “The Real Thing” i wspaniałym “Shotgun”, będącym prostą, ale emocjonalną balladą country.  Christina po raz kolejny udowodniła, że w każdym gatunku jej do twarzy. Ulubiony cytat: It’s you and me against the world, you are my man and I’m your girl.

 82. PHARRELL WILLIAMS FREEDOM Dotychczas torpedowałam wszystkie nowe utwory Pharrella Williamsa. Tym razem jednak zawiesiłam broń, bo artyście udało się nagrać coś więcej niż banalny, chwytliwy, radiowy numer. Rhythm’and’bluesowe “Freedom” to oda do wolności, która niby jest, ale jej nie ma. Ulubiony cytat: Your first name is Free, last name is Dom.

 81. BLUR THOUGHT I WAS A SPACEMAN Myślałem, że jestem astronautą… śpiewa smutnym i nieco zniekształconym przez komputer głosem lider Blur, Damon Albarn. A to na tle elektronicznej, mroczniejszej melodii. Dobra robota.  Ulubiony cytat: Thought I was a spaceman digging out my heart in some distant sand dune in Hyde Park.

 80. ANDRA DAY GIN & JUICE (LET GO MY HEAD) Wygląda niewspółcześnie. Brzmi jakby zatrzymała się w latach 50. i 60. Andra Day nagrała jeden z najmocniejszych debiutów, na którym uwodzi surowe, ale zarazem leniwe brzmienie utworu “Gin & Juice (Let Go My Head)”. Piosenka ta przypomina mi równie wspaniałe “Syrup & Honey” Duffy.  Ulubiony cytat: Just me and my thoughts, and some gin and juice.

 79. KATY B FEAT. FOUR TET & FLOATING POINTS CALM DOWN Nowy materiał autorki jednej z moich ulubionych imprezowych płyt jest już na horyzoncie. Katy B do współpracy zaprosiła Four Tet i Floating Points, czego efektem jest elektroniczna, chwytliwa kompozycja. Ulubiony cytat: Now I’m far too caught up in the song, all I really wanna do is dance.

 78. BOOTS ONLY Jego debiut “AQUARIA” to mocna, elektroniczna pozycja w tegorocznym płytowym katalogu. Piosenką “Only” BOOTS pokazuje, że potrafi czasem zrezygnować z dużej ingerencji komputerów, by wysunąć na pierwszy plan swój wokal i emocje. Ulubiony cytat: Tell me when it’s safe, tell me when I can stay asleep in my grave.

 77. MAJOR LAZER FEAT. MØ & DJ SNAKE LEAN ON Rzadko pojawiają się na listach przebojów piosenki, które od razu by mi się spodobały. “Lean On” grupy Major Lazer, nagrane m.in. we współpracy z duńską wokalistką MØ to wspaniały wyjątek. Taneczna, ale nie głupia kompozycja, zawierająca wpływy dancehallu. Ulubiony cytatBlow a kiss, fire a gun, we will need someone to lean on.

 76. BALTHAZAR NIGHTCLUB Ten belgijski zespół taki już jest – nie da się go nie lubić. Tym bardziej, kiedy prezentuje takie kawałki, jak rozwleczone, leniwe, ale klimatyczne i wsparte świetnymi zagrywkami basisty “Nightclub”. Typowe dla Balthazar chóralne wykonania prezentują się ciekawiej niż zwykle. Ulubiony cytat: At first it just affects your skin but then it takes you over from within.

 75. MELODY GARDOT DON’T MISUNDERSTAND z Melody mam podobny problem, co z Father John Misty. Które nagrania mają reprezentować tak mocny album, jakim jest “Currency of Man”? Najpierw przedstawiam klimatyczne “Don’t Misunderstand”, z ponętnym wokalem Gardot i mądrze wykorzystanymi instrumentami smyczkowymi.  Ulubiony cytat: River bound or a river stream, I don’t question what the future means.

 74. BENJAMIN CLEMENTINE ADIOS Do najlepszych nagrań na debiutanckim wydawnictwie “At Least for Now” brytyjskiego wokalisty, muzyka i poety Benjamina zaliczyć mogę nieco nerwowy, bardzo wyrazisty utwór „Adios”, który charakteryzuje się niemalże anielskim mostkiem. Ulubiony cytat: Adios to the little child in me who kept on blaming everyone else instead facing defeat.

 73. BOSCO ROSENWOOD | POUR THE WHISKEY Podoba mi się moda na PBR&B, a takie piosenki jak “Rosenwood | Pour the Whiskey” są dowodem na to, że elektroniki można użyć z głową. Brak emocji w głosie BOSCO równoważą ostre komputerowe dźwięki. Ozdoba jest mechaniczny refren. Ulubiony cytat: Return back to the place where I was dead and cutting through here.

 72. FOALS LONDON THUNDER Nowy album Foals “What Went Down” to nie tylko płyta pełna piosenek o niewątpliwym tanecznym połysku czy gitarowej energii. To też ta ballada, “London Thunder” – bez tytułowego grzmotu, za to z całym kontenerem liryzmu. To naprawdę oddziałuje na emocje. Ulubiony cytat: And now the tables turned, it’s over, and with my fingers burned I start a new.

 71. LEONARD COHEN NEVER GAVE NOBODY TROUBLE Nigdy wcześniej nie publikowana kompozycja zarejestrowana została w 2013 roku podczas próby dźwięku przed duńskim koncertem. A brzmi jak świetnej jakości studyjny kawałek. A do tego (w opozycji do tekstu) ma zaskakująco relaksującą linię melodyczną. Ulubiony cytat: I never gave nobody trouble I’m alone and ordinary.

 70. MAROON 5 THIS SUMMER’S GONNA HURT LIKE A MOTHERFUCKER Muzyka amerykańskiej kapeli Maroon 5 od paru ładnych lat bardziej mnie boli niż zachwyca. Dlatego tez pozytywnie zaskoczył mnie ich wakacyjny singiel. Piosenka wpada w ucho i nie jest tak tandetna jak ostatnie nagrania grupy. Brawo. Ulubiony cytat: I’m ripping off that bandage because I just can’t stand it.

 69. KING DUDE DESOLATE HOURS Ta piosenka mogłaby zakończyć się po pierwszych trzydziestu sekundach. To właśnie wtedy wokalista brzmi najkorzystniej, prowadząc swój głos ku niskim rejestrom. Pozostała część, z melodią budowaną na wprowadzanych jakby od niechcenia w ruch strunami gitary akustycznej, jest “jedynie” świetna.

 68. CIARA PAINT IT BLACK Ciara w repertuarze The Rolling Stones do filmu “The Last Witch Hunter”? To mogło się udać? Jak najbardziej! Miejsce rockowych brzmień zajęło modne ostatnio PBR&B, a całość osnuta jest odpowiednim dla tego typu filmów mrokiem. „Paint It Black” jest najlepszą piosenką, jaką otrzymaliśmy w tym roku od Ciary. Ulubiony cytat: I look inside myself and see my heart is black.

 67. FFS A VIOLENT DEATH Na rozszerzonych edycjach płyt można znaleźć niezłe smaczki. Supergrupa FFS schowała przed nami “A Violent Death”. Ponura tematyka utworu zestawiona została ze swobodnym wykonaniem i (co najlepsze) mówionymi, podkręconymi studyjnymi efektami fragmentami. Ulubiony cytat: A violent death – what a surprise, a violent death – no time for goodbyes.

 66. THE DUMPLINGS ODYSEUSZ Prawie siedmiominutowa podróż w nieprzeniknione morskie głębiny ze zmianami tempa, pogłosami i wyrazistymi momentami. “Odyseusz” (nie dajcie się zwieść tytułowi; to anglojęzyczna kompozycja) zasługuje na miano jednej z najlepszych nowych piosenek polskiego duetu. Ulubiony cytatLong way home, sea so deep, hard way home, sea so addictive.

 65. RADIOHEAD SPECTRE Bondowskie nagranie Smitha, “Writing’s on the Wall” nie zdobyło mojego uznania. Wolę odrzucony numer “Spectre” Radiohead. Sekcja symfoniczna, zamglone wokale Thoma Yorke’a i odpowiedni klimat tworzą numer, który mógłby namieszać w moim zestawieniu najlepszych bondowskich utworów. Ulubiony cytat: My hunger burns a bullet hole, a spectre of my mortal soul the only truth that I can see.

 64. PETER J. BIRCH BLACK TOMBSTONE Najkrótsza piosenka na nowym albumie polskiego muzyka, “The Shore Up in the Sky”, ale i najbardziej nastrojowa. A to wszystko za sprawą kobiecego chórku i westernowego klimatu. Taka piosenka mogłaby powstać w latach 60. i stanowić niezłą alternatywę dla muzyki nagrywanej wówczas przez Johnny’ego Casha. Ulubiony cytat: Do you still care what other people think of you?

 63. FINK FALL INTO THE LIGHT U progu kariery Fink bawił się elektroniką. Potem przerzucił się na gitarowe melodie, by w 2015 roku zrobić nam prezent w postaci “Horizontalism”, na którym powrócił do korzeni. Promująca album piosenka “Fall Into the Light” to mroczne, surowe dzieło. Ulubiony cytat: Like knowing, knowledge flows, we flow into each other, we flow into the colour.

 62. MAJA OLENDEREK ENSEMBLE SEASIDE „Seaside” to utwór, w którym na początku zwracałam uwagę jedynie na przeszywający wokal Mai. Jednak muzyka, zbudowana głównie na pięknych dźwiękach pianina, także zasługuje na brawa. “Seaside” to klimatyczny numer, który nie brzmi jak nagrany przez polską grupę. Ulubiony cytat: Let the waves sing me to peace and sleep.

 61. EL VY SILENT IVY HOTEL Projekt EL VY pokazał, że Matt Berninger, lider najsmutniejszego zespołu świata, potrafi puścić oczko do słuchaczy. Jego smutny baryton wpasował się w to lekko bluesowe, nieco retro nagranie, które pasowałoby do filmów stworzonych na Halloween pokroju “Mrocznych cieni” Burtona. Ulubiony cytat: We have an arrangement, we give each other pain.

 60. A PLACE TO BURY STRANGERS DEEPER Sześciominutowa piosenka, w której – w zasadzie – niewiele się dzieje. Zniekształcona i przesterowana melodia, nieco pogłosów i mruczący coś pod nosem wokalista. To nie jest piękna kompozycja. To po prostu intrygujący numer. Ulubiony cytat: If you are with me you know you’re gone, if you talk to me you know you’re gone.

 59. SELENA GOMEZ FEAT. A$AP ROCKY GOOD FOR YOU Łatwo się w tym numerze zakochać. Kobiece, delikatne dźwięki spod znaku PBR&B świetnie komponują się z niespiesznym rapem A$AP Rocky’ego, a klimat i budowa utworu przywodzą mi na myśl „Let Us Move On” Dido i Kendricka Lamara. Ulubiony cytatGonna wear that dress you like, skin-tight, do my hair up real, real nice.

 58. NORAH JONES MEAN OL’ MOON W pierwszej części komedii “Ted” Norah czarowała uroczym, radosnym “Everybody Needs a Best Friend”. Teraz powraca z zupełnie inną, lepszą (!) propozycją – spokojną, jazzującą kompozycją “Mean Ol’ Moon”. Dawno już muzyka Jones nie brzmiała tak… niewspółcześnie. Ulubiony cytat: Mean ol’ moon It must be fun.

 57. JACK WHITE BLUE LIGHT RED LIGHT Artysta o białym nazwisku zaskoczył coverem utworu z 1991 roku Harry’ego Connicka Jr., jazzowego pianisty. Wersja White’a to świetne połączenie klimatu zadymionego jazzowego klubu z lat  40. z rockowym, typowym dla siebie zacięciem, które fantastycznie komponuje się z tekstem z dreszczykiem. Ulubiony cytat: No place I’d go alone would compare.

 56. WILLOW ORGANIZATION & CLASSIFICATION Zaczynała potrząsając włosami w rytm “Whip My Hair”. Szybko jednak 15-letnia (!) Willow stwierdziła, że rola nowej księżniczki pop nie jest dla niej. Piosenka otwierająca jej debiut tylko to potwierdza – lekko nerwowa, wymykająca się schematom. I ten drapieżny podkład! Ulubiony cytat: I’m just a… teenager, but I feel angrier than a swarm of hornets.

 55. KAROLINA CZARNECKA FEAT. SODRUMATIC ZA SIEDMIOMA BLOKAMI Ubiegłorocznym numerem “Zjawa” Karolina pokazała, że nie boi się mocnych, klubowych brzmień. Jeszcze lepiej wypada w dosadnym, cholernie przebojowym nagraniu “Za siedmioma blokami”. Ulubiony cytat: Tkwimy w schematach, me siostry, wybór off albo mainstream nie musi znaczyć klęski.

 54. MARILYN MANSON ODDS OF EVEN Mniej demoniczne oblicze Mansona celnie trafia w mój gust. “Odds of Even” jest mroczne, intrygujące i niepokojące. Pokazuje, że w drapieżnym bluesie artyście jest do… twarzy. A co.  Ulubiony cytat: This is the House of Death, where even angels die in arms of demons.

 53. DAWID PODSIADŁO BYRD „Byrd” to rewelacyjna, przyciągająca uwagę kompozycja, w której elektronika miesza się z gitarami. Piosenka sprawia wrażenie takiej, co za chwilę może wybuchnąć. I tak się faktycznie dzieje, czego dowodem jest hałaśliwa końcówka. Ulubiony cytat: There’s a pretty place You’d like to own Near the market next to me.

 52. JILL SCOTT YOU DON’T KNOW Dla takiej muzyki warto żyć. Jill Scott powróciła i od razu dała nam znać – jestem sobą. Płyta “Woman” zapowiadana była tym singlem – pięknie niedzisiejszą, cudownie soulową, niesamowicie emocjonalną kompozycją. Ulubiony cytat: When the nighttime comes do your tears fall like rain? And in the morning do they fall all over again?

 51. LEONA LEWIS YOU KNEW ME WHEN Za takie utwory świat kilka lat temu pokochał Leonę Lewis. “You Knew Me When” to wspaniała, soulowa ballada, w której Lewis przypomina nam, jak potrafi panować nad swoim wielkim głosem. Znakomicie napisany numer. Ulubiony cytat: You knew me when I was on the edge and my confidence was shattered.

14 Replies to “TOP150: najlepsze piosenki 2015 roku (100-51)”

  1. 97. Nie jest to może moja ulubiona piosenka Mariny, ale jest całkiem niezła. 4/5
    95. Świetny klip, piosenka trochę gorsza. Często ją śpiewam osobom, które wiszą mi kasę. Reakcja bezcenna 😀
    89. Uwielbiam <3
    85. Wolę inne utwory z tej płyty, chociaż ten nie jest zły.
    82. Nienawidzę tej piosenki. Denerwuje mnie jak żadna inna, a ponadto kojarzy mi się z drogą do pracy w wakacje.
    59. Jeden z lepszych utworów z tej przeciętnej płyty.
    57. Kocham wszystko co związane z Jackiem <3
    54. Dla mnie to TOP 10 tego roku. Dojrzała i poruszająca ballada. Przypomina trochę te z "Mechanical Animals", ale nie brakuje jej bluesowego klimatu "The Pale Emperor". Jeden z najlepszych utworów z nowej płyty, jak i w całej dyskografii Mansona. Czapki z głów.
    53. Nowa płyta Dawida podoba mi się znacznie bardziej niż debiut. "Byrd" należy do mojej topki najlepszych utworów.

    Tym razem znałam nieco mniej utworów, ale za "Odds of Even" masz wielkiego buziaka. https://38.media.tumblr.com/9182040a3e1c8e31ea319967d5db322f/tumblr_mgum9a6rkC1s3om9mo1_500.gif

    "He hit me and it felt like a kiss"

    Pozdrawiam, Namuzowani.blog.onet.pl

  2. Zakuło mnie, kiedy stwierdziłaś, że SOLITAIRE jest jedną z niewielu wartościowych piosenek Mariny na FROOT. Możliwe że zwracasz uwagę jedynie – albo głównie – na muzykę, ale cholera, ta dziewczyna jest geniuszem lirycznym. Osobiście uważam, że to jest jej najlepsza płyta.

  3. O, tu już jest więcej moich ulubionych utworów 🙂 Z tych, które wymieniłaś, szczególnie mi w tym roku przypadły do gustu: Erykah Badu, LION BABE i Bosco, no i oczywiście Melody Gardot 🙂 Zobaczę ją na żywo już za kilka miesięcy i nie mogę się doczekać. Pozdrowienia! 😀

  4. Z tego spisu kojarzę genialnego McMorrow, obleśny, wulgarny singiel Rihanny, kawałek Maroon 5, który lubię o dziwo tylko w wersji z cenzurą no i oczywiście piosenkę Dawida. No i Mansona, który jest, był i na zawsze będzie dla mnie tym samym kiczowatym, nijakim wokalnie, marnym muzycznie dziwakiem.

  5. Zapraszam na zestawienie 20 najlepszych singli tego roku. (Potem pojawi się jeszcze 20 najlepszych utworów na singlu nie wydanych).
    W ramach pocieszenia i zachęty dodam, że w tym rankingu pojawia się kilka pań. 😉

  6. 98. Ja coś do tego coveru nie jestem przekonana.
    97. Kurczę… nie pamiętam już jej ostatniej płyty.
    95. Mój fav z ostatnich singli. Zdecydowanie Ryha w nim wymiata!
    89. Zgadzam się z tobą.
    85. A ja akurat za nim nie przepadam. Wolę Remedy.
    70. Kurczę… katowałam się tą piosenką całe wakacje! Świetny, summerowy singiel.
    59. Nie lubię Seleny i jakoś wciąż mnie do siebie swoim nowym albumem nie przekonała. A ta piosenka jakaś słaba jest.
    56. Hmmm… chyba przesłucham tą plytę…
    51. Piękna.

  7. Całkowicie popieram Podsiadło i Mansona. Nie mogę się zgodzić z Seleną. Kompletnie jej nie trawie i nie rozumiem ochów i achów nad tą kompozycją, bo pozytywne komentarze o niej słyszałam dużo wczeaniej.

Odpowiedz na „~KatAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *